הכמויות מיועדות להכנת 8 מנות.

רכיבים:

800 גרם רוטב עגבניות, מבושל
3 חצילים ללא גרעינים
מלח גס
שמן זית
1 בצל בינוני, קצוץ
1 פלפל אדום מתוק, חתוך לרצועות
1 כף פפריקה מתוקה
1 כף קמח
מעט סוכר
מלח ופלפל שחור – לפי הטעם
100 גרם גבינת מוצרלה, מגוררת
50 גרם גבינת פרמז’ן, מגוררת

 

אופן ההכנה:

1. שוטפים את החצילים ופורסים אותם לאורך, לפרוסות בעובי 1 ס”מ. בוזקים עליהם מלח גס ומעמידים בצד למשך 20 דקות. שוטפים את פרוסות החצילים במים קרים ומייבשים במגבות נייר.
2. מטגנים החצילים בשמן משני הצדדים, עד שהם משחימים, ומעבירים למגבות נייר לספיגת השמן. שופכים את השמן שנותר, או מסננים לצנצנת לשימוש מאוחר יותר.
3. מוסיפים למחבת 2 כפות שמן זית טרי ומאדים את הבצל והפלפל, עד שהפלפל מתרכך. מפזרים פפריקה מתוקה ואת הקמח ומערבבים. (אפשר גם להוסיף פפריקה חריפה אם רוצים). מוסיפים את רוטב העגבניות המבושל ומעט סוכר ומערבבים. מתבלים במלח ופלפל ומערבבים. מבשלים עוד כ-5 דקות.
4. מחממים תנור ל 180º, עדיף במצב טורבו. מסדרים בתבנית פרוסות צפופות של חצילים בשכבה אחת (אחד לצד השני) ויוצקים מעליה כשליש מכמות הרוטב. מניחים שכבת חצילים שנייה מעל שכבת החצילים הראשונה ומעליה שופכים עוד כשליש מהרוטב. מניחים שכבת חצילים שלישית מעליהן, ומעליה את שארית הרוטב. מכניסים לתנור ואופים כ-20 דקות. נזהרים שהמאפה לא ישחים יותר מידי.
5. מפזרים את גבינת המוצרלה ואת גבינת הפרמז’ן מעל למאפה החצילים ואופים עד שהגבינה נמסה ומשחימה קלות. מוציאים ומצננים את תבנית המאפה ל-15 דקות. מחלקים ל-8 מנות ומגישים.

Share Button