ארוחת גבינות היא ארוחה שבדרך כלל מגישים בחג השבועות, אך אין זה אומר שלא ניתן להגיש גם בשאר ימי השנה. ארוחת גבינות היא ארוחה מפנקת מאד המלווה בדרך כלל בטוסטים, יין, מתבלים ועוד. אז אך נערכים להגשת גבינות? אילו סוגי גבינות מומלצים?

כאשר אנחנו רוצים לארגן ערב שתהיה מוגשת בו ארוחת גבינות, הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל להודיע על כך לאורחנו. יש הרבה אנשים שרגישים למוצרי חלב שונים, יש הרבה אנשים המעדיפים לאכול בשר ועוד סיבות שונות.

הגשת גבינות

אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לקחת בחשבון כאשר רוצים להגיש גבינות הוא להחליט האם הגבינות יהיו המנה המרכזית או תוספת עיקרית. גבינות יכולות להיות המנה העיקרית בארוחה ולהיות מוגשות במרכז השולחן ומצד שני הן יכולות לבוא כמנת תוספת שנחמד לנשנש בנוסף למנה העיקרית.
לאחר שהחלנו האם הגבינות הן המנה העיקרית צריך לקחת בחשבון שאין צורך להגיש מגוון גדול מידי של סוגי גבינות שונות. גבינות הן מאכל שממלא מהר מאד וגורם לתחושת שובע מהירה. אם תגישו מגוון גדול מידי של גבינות יתכן שהאורחים שלהם יתבלבלו ויגיע לתחושת שובע מהר מידי.

האם צריך ללמוד משהו לפני?

באופן כללי כל דבר ניתן ללמוד וכך להגדיל את המקצועיות שלנו ולהרחיב את הידע שיש ברשותנו וכך להגיע לתוצאות טובות יותר. בפועל אין משהו ספציפי שצריך ללמוד לפני שמגישים ארוחת גבינות למרות שהרבה אנשים מעדיפים ללמוד ולקחת קורסים בתחום. הרבה בתי ספר לבישול מציעים סדנאות שונות ייעודיות לערבים ספציפיים, כלומר, אם רוצים להגיש ארוחת גבינות, אז תוכלו למצוא סדנת גבינות. אם תרצו לעשות ערב שוקולד, תוכלו להירשם לסדנת שוקולד וכדומה.

הרבה אנשים מעוניינים להפתיע את האורחים שלהם, לעשות משהו מקורי ולכן מעדיפים לקחת קורסים ייעודיים על מנת להגיע לתוצאה מרשימה יותר. כמו כן, חשוב לציין כי גם ללא קורס או סדנה מקצועית ניתן להגיע לתוצאות מרשימות אם רק נשתמש בחוש היצירתי שלנו ונשקיע בעיצוב. על מנת לעשות ערב מדהים ככל שאפשר נסו לקחת מספר גבינות ולפרוס אותן על מגשים או פלטה. נסו להפריד את הגבינות משאר המאכלים המוגשים באותו ערב כך תקבלו מבחר רחב יותר של אפשרויות. פלטת גבינות קשות, מגש גבינות רכות, צלחת גדולה של ירקות, צלוחיות קטנות למתבלים וכדומה.

סוגי גבינות מומלצות:

 

  1. גאודה עם עגבניות – היא גבינה קשה הולנדית הקרויה על שם העיר חאודה שבמרכז הולנד. לגבינה זו ניתן להוסיף עגבניות, פאסטו, זיתים שחורים ועוד.
  2. גבינה צפתית – זוהי גבינה מלוחה וחמצמצה, מעט קשה, עם מרקם צמיגי. הגבינה עשויה מחלב בקר או חלב צאן ובאחוזי שומן שונים.
  3. גבינה בולגרית – זוהי גבינה מלוחה המגיעה מדרום מזרח אירופה, היא פופולרית במיוחד בבולגריה.
  4. קשקבל – זוהי גבינה איטלקית מעט קשה, המיוצרת מחלב כבשים.
  5. רוקפור – גבינה כחולה חצי קשה העשויה מחלב כבשים.
  6. קממבר – זוהי גבינה צרפתית רכה וקרמית, הקרויה על שם הכפר קממבר בנורמנדי.

 

 

 

Share Button