משפחת עוגות הגבינה היא מקבץ של עוגות באינפסור אפשרויות. למרבה הצער עוגות הגבינה מקבלות את עיקר תשומת הלב דווקא בשבועות. לקראת חג השבועות נראה את העוגות הללו מככבות בין שאר המתכונים לשבועות בתור קינוח ראוי. אך מי אמר שעוגות גבינה זה רק לשבועות? מדובר בקינוח נפלא לכל ימות השנה לאחר ארוחה חלבית או סתם בתור נשנוש לצד הקפה אחה”צ או בשעות הבוקר.
בעוגות הגבינה, ניתן להשתמש בגבינה למילוי העוגה, ניתן להשתמש בה כחומר גלם שמערבבים עם חומרים אחרים (גזר, או שוקולד) או שהיא יכולה להוות חלק מציפוי עליון של עוגה. יהיה אשר יהיה השימוש הספציפי בגבינה בעוגה, העוגות הללו לרוב יוצאות מוצלחות מאוד ולא דורשות הכנה מסובכת. כדוגמא, נביא מתכון לעוגת גבינה אפויה. שימו לב כי מדובר בעוגה על בסיס שמרים ולכן זמן הכנתה הוא מעט ארוך יותר בשל זמן התפיחה שיש לתת לבצק.

 

רכיבים:

 תבנית קפיצית עגולה בקוטר 24 – 26 ס”מ

לבצק:

3 כוסות קמח
½ שקית שמרית שמרים טריים
2 ביצים
½ כוס סוכר
קורט מלח
50 גר’ חמאה רכה
2 כפות שמן
½ כוס חלב פושר או מים

למלית:

מיכל גבינה לבנה גדול 9% או פחות לשומרי המשקל (500 גר’)
200 גר’ פודינג וניל המתאים לבישול
2 כוסות חלב
50 גר’ חמאה
מיץ וגרידת לימון מלימון אחד
½ כוס סוכר (100 גר’)
מעט מלח
2 כוסות צימוקים
1 כפית תמצית וניל
3 ביצים- יש להפריד לחלבונים וחלמונים בטרם תחילת האפייה
1 ביצה טרופה

 

אופן ההכנה: 

  1. בקערת מערבל, על מצב ערבול איטי מוסיפים את הביצים, הסוכר והמלח. ממשיכים ומוסיפים בהדרגה ובאטיות את החלב, השמן והחמאה עד אשר מתקבלת עיסה אחידה.
  2. לעיסה שהוכנה מוסיפים את כוסות הקמח והשמרים. ממשיכים לערבב עד אשר הבצק ניתק מן הקצוות והופך לחלק ואחיד. אם הבצק המתקבל דביק, הוסיפו עוד כמו קטנה של קמח בהדרגה. כאשר הבצק מוכן מעבירים לקערה משומנת היטב, הופכים את הבצק מכל הצדדים עד אשר הוא נספג בשמן ומכסים במגבת לחה. משהים בצד לתפיחה עד אשר הבצק מכפיל את נפחו.
  3. לאחר שהבצק תפח, מוציאים אותו בזהירות מן הקערה, טופחים עליו בעדינות באמצעות האגרוף ומחלקים אותו ל-2. הקפידו כי החלקים יהיו פחות או יותר שווים בגודלם. מרדדים אחד מהחלקים לעלה דק בעובי של כ – ½ ס”מ.
  4. לוקחים את עלה הבצק הדק ומרפדים באמצעותו את התבנית העגולה בבסיסה וכל היקפה. את חצי הבצק השני חותכים ל-9 חלקים ומגלגלים אותם לרצועות דקות בעובי של 1/2 ס”מ. בוחרים 3 רצועות וקולעים אותן יחד לצמה.

 

המלית:

 

  1. מחממים בכלי עמוק או סיר, את החלב, המלח, תמצית הווניל, והגבינה הלבנה. בקערה נפרדת מערבבים רבע מכמות הסוכר, חלמונים, חמאה, מיץ הלימון וגרידתו. את תערובת זו מוסיפים לסיר כמו כן.
  2. מוסיפים באטיות את הפודינג עד אשר התערובת מגיעה לרתיחה. מורידים את הסיר הצידה ומצננים מספר דק’. לאחר מכן מוסיפים את הצימוקים.
  3. בזמן שהבלילה שבסיר מתקררת, בקערה נפרדת מוסיפים את החלבונים ומקציפים. במקביל מוסיפים בהדרגה את הסוכר עד אשר מתקבל קצף חלק, יציב וקליל למראה. את הקצף המתקבל מקפלים אל תוך הבלילה שהתקררה בזהירות ובתנועות מעוגלות.
  4. שופכים את תוכן הסיר על תחתית התבנית עם הבצק. מניחים את 6 רצועות הבצק הדקות על המלית בצורת שתי וערב. לסיום מניחים את הצמה על היקף התבנית בצורה מעוגלת. מורחים את הצמה והרצועות שמעל המלית בביצה הטרופה.
  5. מכניסים לתנור בחום של 180º ואופים במשך 40 דק’. מומלץ לצנן מעט לפני ההגשה.
Share Button